"A szüleim büszkék lennének rám" - Exkluzív interjú Bonnie Tylerrel

A Wales-i énekesmadár, a Grammy- és Brit Award jelölt Bonnie Tyler egyike azon kevés ikonoknak a nyolcvanas évekből, akik sikereik csúcsát követően is rivaldafényben maradtak. It's a Heartache, Holding Out for a Hero, Total Eclipse of the Heart mind olyan dalok, amelyekkel ostromolta a toplistákat a 70-es, 80-as években. Fülbemászó és időtlen slágereivel sikerült a legnépszerűbb brit énekesek közé kerülnie.

Közel 40 éves karrierje során tucatnyinál is több stúdió albuma jelent meg és számtalan filmben felcsendültek legismertebb slágerei, többek között a Kevin Bacon főszereplésével készült Footlooseban. 

A közelmúltban jelentették be, hogy az idei Eurovíziós Dalfesztiválon az Egyesült Királyságot Bonnie Tyler fogja képviselni. Legalább 600 millió emberhez jutott el a hír, hogy az énekesnő, az új, Believe in Me című dalával indul a versenyen, amely a májusban megjelenő 16. nagylemezén, a Rocks and Honey-n is hallható lesz. 

Két nagy projektet jelentettek be nemrég. Az egyik, az új album, a Rocks and Honey, a másik pedig, hogy képviseled Nagy Britanniát az idei, 58. Eurovíziós Dalfesztiválon. Kezdjük az új lemezzel. Mesélnél róla?
Ez egy nagyon vegyes album. Igazi pop-rock dalokkal és egy csipetnyi countryval. De van két dal, ami ízig-vérig country stílusú. Van egy duett is, a 27-szeres Grammy díjas Vince Gillel, akinek a hangjába hét évvel ezelőtt szerettem bele. Megkérdeztük Őt, hogy vállalná és és igent mondott és ez abszolút briliáns, mert csodálatos hangja van. Ezért lett Rocks and Honey a lemez címe, én vagyok a szikla, ő pedig a méz.

A Rocks and Honey az első stúdió albumod a 2005-ös Wings óta. Miért ilyen sokára jelent meg ez a lemez?
Nagyon sokat turnéztam. Azt akartam, hogy egy új albummal turnézzak, nem csak egy-két dallal, hanem az összessel, egy egész albummal. Elmentünk Nashvillebe dalokat keresni és fogalmam sem volt, mi fog ebből kisülni, rengeteg kiadóval volt találkozónk. Ahogy mentünk, csupa nagyszerű dalt mutattak nekünk. Egy héttel később én otthagytam Nashvillet, hogy gondolkodjak, majd arra jutottam, "ez csodálatos!".Otthagytam a manageremet, Matt Davist, neki még volt pár találkozója én pedig New Yorkba mentem. Néhány nap múlva felhívott telefonon és azt mondta: 'Bon, tudom hogy vannak remek dalaink, de akarod hallani azokat, amiket az elmúlt napokban én is hallottam?" Majd azt mondta, ha hazaérek New Yorkból, eljön hozzám Wales-be és megmutatja nekem. Matt lejátszotta nekem a dalokat és azt mondtam "a pokolba is, ez hihetetlen, csodálatos". Nyilvánvalóvá vált számunka, hogy minden dalt nem fogunk tudni használni az új lemezen, ezért majd visszamegyünk Nasville-be, hogy elkészítsük a maradék dalokból a következő albumot. 

Vannak kulcsfontosságú dalok a lemezen, amiket feltétlenül meg kell hallgatni? Esetleg olyan, ami közel áll a szívedhez?
All I Ever Wanted, Sunshine, This is gonna Hurt, Little Superstar vagy a Vince Gillel közös duett a  What You Need from Me.

Van egy csodálatos dal, az a címe, hogy Mom. Arról szól, hogy egy gyermek a mennyországban beszél, mielőtt megszületik, mielőtt világra jön. Még sminkeltem magam és készültem a színpadra fellépés előtt amikor belehallgattam pár demófelvételbe amit nagyszerű zeneszerzőktől kaptam Nashville-ben. Majd abba kellet hagynom, mert elkezdtem sírni és elkenődött a sminkem. Annyira szép volt ez a dal, hogy újra ki kellett magam sminkelni mielőtt kimentem a színpadra. 

Amikor lejöttem a színpadról és véget ért a koncert, rögtön meghallgattam a többi dalt is, nem tudtam várni. Újra meghallgattam és kisírtam a szemem. Ez vagy négy-öt alkalommal megtörtént mielőtt felénekeltem a dalt, de azt gondoltam, "meg kell tennem, fel kell énekelnem ezt a számot" mert ez egy csodálatos dal. Meg kell hallgatni minden szavát. Nem jó, ha valaki csak elmondja, meg kell hallgatni a teljes történetet, amiről a dal szól. Ez egy country dal és a  szerzője Wynn Warble.





Lenyűgöző sikereket értél el az elmúlt közel 40 év alatt. Ez a sikeres énekesnő most mint mondana, mi volt karrierje csúcspontja?
Az, hogy 1983-ban két Grammy díjra jelöltek. Egy jelölést a legjobb dal kategóriában, a másikat a legjobb videóért, de alulmaradtam Michael Jacksonnal szemben (nevet)

Mit gondolsz, hogy lehet hogy a mai napig ennyire kedvelik a Holding Out for a Hero, It's a Heartache vagy a Total Eclipse of the Heart dalaidat? Mi lehet a siker titka?
Mindig szerettem ezeket a dalokat, nagyon szeretem őket énekelni. A következő turnémon már az új dalaimat énekelem, de a Holding Out for a Hero, Lost in France, It's a Heartche és a Total Eclipse of the Heart is felcsendül majd, mert az emberek szeretik hallani, hallani akarják. Én pedig szeretem énekelni. Megkérdezem tőlük, hogy "készen álltok?" és elkezdik énekelni, hogy "Turn Around..." (A Total Eclipse of the Heart első sorát énekli)


Beszéljünk egy kicsit az Eurovízióról. Mit szólsz hozzá, hogy az Egyesült Királyság zászlaja alatt lépsz színpadra az 58. Dalfesztiválon Malmőben, Svédországban?
Nagy megtiszteltetés ez számomra. Először el se hittem, majd felderengett bennem, hogy ez hihetetlen.
1983-ban már felkértek erre, de annyira elfoglalt voltam, hogy nem tudtam elfogadni. Bárcsak élnének a szüleim, biztosan büszkék lennének rám. Nagy családom van, de sajnos nem kaptak jegyet a döntőre, mert az összes elfogyott de mindannyian szurkolni fognak nekem és én nagyon boldog vagyok. 



Mit gondolsz, mit fogsz csinálni másképpen, mint a korábbi brit versenyzők?
Kathrina and the Waves volt az utolsó, aki nyert 1997-ben egy nagyon jó dallal. Annak ellenére, hogy remek énekesek voltak az elmúlt években, mint a Blue és Engelbert Humperdinck, akiknek kiváló hangjuk van, de kellett volna egy power ballada vagy valami és akkor talán jobb lett volna. Most annyi a különbség, hogy nekem egy remek dalom van. 

A dal, amit majd elénekelsz, a Believe in Me. Mesélnél egy kicsit erről?
Igen, a címe Believe in Me és remélem sokan fognak hinni bennem (nevet)
A dal arról szól, hogy van egy pár és az egyik azt mondja "gyerünk, menjünk, meg tudjuk csinálni" és "legyünk együtt" és "különlegesek vagyunk". Ez amolyan hiszek magunkban dolog. 

A dalt Desmond Child szerezte, akik az iparág olyan nagyjainak írt dalokat, mint Ricky Martin, Roxette, Cher, Bon Jovi és korábban veled is. Milyen volt újra együtt dolgozni?
 Ez vicces - van egy kis története ennek. Amikor Nashvillebe mentem dalokat keresni, találkoztam David Huff producerrel és azt mondta "Képzeld, elvesztettem Desmond telefonszámát". Nekem megvolt a száma, amikor Floridában élt. Majd azt mondta "Ő jelenleg Nashville-ben él". Mondtam "nem hiszem" majd felhívta Desmondot és azt mondta neki "Bonnie itt van a városban" és Desmond azt válaszolta hogy nagyszerű, menjünk el hozzá este vacsorázni. Szóval elmentünk Desmond házához, hatalmas vacsora volt. Volt ott egy másik srác is, én nem ismertem, de a többiek igen. A Pink Floyd producere volt. Ez volt az a bizonyos vacsora. 

Tehát a vacsora közben megkérdeztem Desmondot, hogy lenne e dala számomra. Másnapra már a Blackbird Stúdióban volt a dal, ez egy nagyon jó nevű stúdió, sok híres énekes megfordult már ott az évek során. Ahogy hallgattam a dalokat, nagyon megtetszett a Believe in Me. Desmond azt mondta igen, ez jó dal, de még nincs befejezve és hozzátette: "na mi a helyzet, jössz holnap este újra vacsorára és akkor befejezzük?". És be is fejeztük.

Mit várhatunk tőled az Eurovíziós Dalfesztiválon? Lesz valami vizuális látvány elem vagy egy teljesen letisztult előadás lesz?
Nem lesz semmilyen "letépjük egymás szoknyáját" dolog, bár annak idején a Buck Fizz együttesnek ez jól ment (nevet)

Három fiú és két lány lesz velem. Két fiú gitározik, a harmadik a billentyűknél lesz. Két lány lesz a háttér énekes de a két gitáros fiú is énekel majd. Nem lesz semmilyen táncos koreográfia, én nem vagyok táncos. Régóta vagyok már a szakmában és megelégszem ennyivel. 

Kaptál már valamilyen tanácsot korábbi Eurovíziós fellépőtől?  
Kaptam már pár telefon hívást, beszéltem már párszor Kathrinával (1997-es győztes). Graham Nortonnal volt egy rádió interjúm, ő is adott tanácsot. Azt mondták "ne felejtsd el, érezd jól magad, mert ez egy hatalmas élmény". 

Visszatérve az új albumodhoz, készülsz turnéra a közeljövőben?
Mindenképpen! És remélem, hogy a Rocks and Honey jól teljesít majd, ha itt is megjelenik az Egyesült Királyságban. Az előzetes megrendelések igazán jók. Azt mondták, a lemez a 4. helyen van az előrendelések alapján.  Remélem, ha az album nem is, de a turném sikeres lesz. Már nagyon várom, hogy énekelhessem az új dalokat. Már kaptam több meghívást Skandináviából, Németországból, Dél-Afrikából. De megyek a Harley Davidson fesztiválra Rómába és lesz koncertem Spanyolországban is.

Rengeted minden van akkor előkészületben ebben az évben,  de van még valami erre az évre?
Nézd meg ezt a helyet, mert minden változik. Mint  ma, Spanyolországból és Dániából jött felkérés, ahol egy ideje már nem jártam. Dániában szeptemberben egy nagy dolgot fogok csinálni, amin a dán királynő is jelen lesz. 

Köszönjük, és sok sikert kívánunk az új lemezhez és az Eurovíziós Dalfesztiválon való részvételhez!
 

 














Megjegyzések