Exkluzív interjú Bonnie Tylerrel - magyarul

Legfrissebb interjú Bonnie Tylerrel!

Bonnie Tyler egy Wales-i szenzáció, közel négy évtizedes karrierrel a háta mögött most ő képviseli Nagy Britanniát az Eurovíziós Dalfesztiválon legújabb, Believe in Me című dalával. 16 stúdióalbum, 15 válogatásalbum, 2 koncertlemez és 2 musical a biztosítéka, hogy az idei dalversenyen jó helyezést érjen el hazája számára. Legsikeresebb dalai a Holding Out for a Hero és a Total Eclipse of the Heart. Bonnie Tylerrel beszélgettünk többek között az Eurovízióról, az új albumáról és egy Bond film betétdalról.

Kezdjük az elején. Miért változtattál nevet amikor a zenei pályára tértél? (Eredeti neve Gaynor Hopkins)
Bonnie Tyler: Mary Hopkins nagyon sikeres volt abban az időben, karrierje csúcsán járt, így azt gondoltam, ez a név kicsit korai nekem. Így aztán megváltoztattam a kedvenc unokahúgom nevére vagyis ő volt az első unokahúgom, nincs kedvencem csak ő született először.  Ekkor lett Sherene a nevem majd később lapozgattam az újságokat és a névjegyzékeket és összepróbálgattam a neveket. Így lettem Bonnie Tyler.

Egy Wales-i tehetségkutató nagy áttörés volt számodra 18 évesen. Mi inspirált hogy az énekléssel foglalkozz?
Igen, akkor a második helyen végeztem és a helyi klubok vezetőinek nagyon megtetszett a hangom és rögtön le akartak szerződtetni. De azt mondtam, nekem nincs repertoárom, és így nem mentem velük. De aztán meghallgatásokra jártam egy zenekarral 18 hónappal azelőtt, hogy megalakult a saját zenekarom. Szóval rengeteg tapasztalattal, bőséges repertoárral a saját együttesemben énekeltem. 

Kétség kívül a legsikeresebb dalod a Total Eclipse of the Heart. Gondolom láttad a klip remake verzióját a Youtubeon, amelyben lecserélték a szöveget a videó szó szerinti szövegére? (Literal version)
Persze, hogy láttam. Ki nem?

Tetszett?
Igen. De láttad a Lego verziót? Az még jobb, nagyon jó!


1983-ban is felajánlották az Eurovíziós szereplést, de visszautasítottad. Miért?
Igen. Egyetlen oka volt, hogy visszautasítottam. Akkoriban nagyon elfoglalt voltam. Az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is az első helyen szerepeltem a toplistákon és ez folyamatos volt. Úgy értem, ingáztam a két kontinens között és ez a felkérés nem jött jókor. Most azonban eljött a remek alkalom, van egy új albumom és kiválasztották a dalt, miután meghallgatták a lemezt. Úgy gondolom ez egy tökéletes az Eurovízióra.

Gondolod most jobb esélyed van a győzelemre, mint akkor?
Hm, hát nem tudom. Majd visszatérünk rá utána, de jó esélyem van a győzelemre, mert népszerű vagyok Európában. Figyelj, én realista vagyok, tudom hogy ez eléggé a politikáról szól, így nem neheztelek magamra, ha mégsem nyerek. De szeretnék nyerni.

Engelbert Humperdinck szintén nagy karriert futott be Európában, azonban tavaly az utolsó előtti helyezést tudta megszerezni. Mi lehetett az oka?
Ó, neki hatalmas hangja van, de a dal nem volt jó választás. Nekem viszont jó dalom van. De mint mondtam, hiába jó vagy rossz a dal, ez sokszor a politikán múlik.
 
Igen nagy pályafutásod van Európában. Mit gondolsz, ez előny lehet számodra a fesztiválon a többi versenytárssal szemben?
Nos igen, de ez egy jó verseny. Hallottam már jó párat közülük. Tetszik az orosz, holland és az ír. Van néhány remek dal.

Az Eurovíziós dal, a Believe in Me hallható az új, Rocks and Honey című albumodon is. Mit gondolsz, miért ezt választották? 
Én nem is gondoltam az Eurovízióra amikor elkészült az album. De aztán elküldtük a BBC-hez, hogy tetszik e nekik és hát ha játszanak róla dalt. Valaki aztán jelölte a Believe in Me-t a versenyre. Megkérdezték, hogy vállalnám-e és örömmel igent mondtam. Nagy lehetőség számomra, hogy 120 millió néző előtt léphetek színpadra. Az Eurovízió egy hatalmas dolog, mindenki nézi. Aki azt mondja nem, az véres hazugság. Ha-Ha

A Believe in Me klipjét a tengerparton és egy parthoz közeli kis házban forgattátok. Úgy tűnt hideg és nedves volt a forgatás ideje alatt. Jó napotok volt?
A forgatás nem Wales-ben volt hanem East Sussexben, London távolabbi részén. Tulajdonképpen ez volt a legkönnyebb klip ami valaha is készült. Nem vagyok a videoklipek szerelmese. Nem szeretem a klipforgatást és a fotózásokat sem és ez sem volt nagyon élvezetes.

Az új albumodon is a rád jellemző rockosabb hangzást halljuk?
Ezen a lemezen keverednek a hangzások. Két country dal hallható, van egy duett a 27-szeres Grammy díjas Vince Gillel, ez egy gyönyörű duett ballada. A címe What You Need from Me. Arról szól, hogy két barát szerelmes érzéseket táplál egymás iránt, de rájönnek, jobb ha csak barátok maradnak. Ez egy szép, kedves dal. Neki olyan a hangja, mint a csordogáló méz. Valaki azt mondta, amikor meghallotta, hogy olyan a hangunk mint a szikla és a méz és én vagyok a szikla, Vince pedig a méz. Innen ered az album címe is. De vannak balladák is a lemezen, mint az All I Ever Wanted, amit nagyon szeretek és egy hihetetlenül jó szerző írta. Esküszöm ez számomra a legjobb dal. Van egy dal, ami teljesen más attól, mint amiket eddig csináltam, ez a dal a Sunshine. Valószínűleg ez lesz a második kislemez a Believe in Me után és elképzelhető, hogy az All I Ever Wanted lesz a harmadik. Én rocker vagyok, de van jó pár power ballada is és olyan dalok, amiket eddig nem rögzítettem, mint a Sunshine.


Melyik dallal tudnád jellemezni az albumot vagy ez egy keverék? 
Ez egy nagy mix. Van egy dal, a Stubborn, amit Desmond Child írt csakúgy, mint a Believe in Me-t. Desmond sokat dolgozott együtt Bon Jovival, és az Aerostmith együttessel. Alig várom már, hogy bejárjam a világot az új lemezemmel, ami remélem sikeres lesz és turnézhatok az Egyesült Királyágban vagy bárhol.

Melyik a kedvenc dalod az albumról?
Az All I Ever Wanted, teljes mértékben. De a Little Superstar is kedvencem, ez egy teljesen másfajta dal, tudod, ilyen érdekes.

Karriered során a világ minden táján felléptél már. Melyik az a hely, ahol a legjobban szeretsz énekelni?
Nos, ez egy nagyon nehéz kérdés.  El tudod képzelni, milyen érzés volt fellépni a Grammy díjátadón Los Angelesben, ahol az első harminc sorban csak világsztárok foglaltak helyet? Diana Ross, Michael Jackson és még egy sor híresség. Ezt a fellépésemet nagyon szeretem. De a tavaly karácsony előtti londoni koncertem az O2 Arénában is csodálatos volt. (Bonnie a Status Quo brit turnéjának sztárfellépője volt - a szerk.) De nemrég Portugáliában is felléptem.

Az Eurovízió után készülsz fellépésekre?
Igen, több nyári fesztiválon fogok énekelni. Rómában a Harley Davidson fesztiválra megyek, lesz egy turném Dél-Afrikában, koncertezek Szingapúrban. Rengeteg fellépésem lesz Németországban és a Skandináv államokban. Szóval van egy nagyszerű együttesem, mindnyájan rockerek vagyunk és remek közönségünk van. Nagyon élvezem az élő fellépéseket.

Minden pillanata élmény számodra?
Ó igen, határozottan. Különösen amikor a színpadon vagyok és látom, az emberek ezért vettek jegyet, azért jöttek, hogy engem lássanak. És ez nem csak Európára vonatkozik, hány ország is lesz? 25? Nagyon fárasztó és idegölő lesz, nagyon izgatott vagyok, de ezt szeretem. 

Végezetül, van valami amit eddig megbántál vagy sajnálsz? 
Nem igazán. Talán egy dolgot. Szeretnék énekelni egy Bond dalt. Korábban lett volna rá alkalmam, de nem tetszett a dal, így nem vállaltam. Talán jobb is, mert egyedül az a dal nem került fel a slágerlistákra. De igen, szeretnék egy olyan dalt, mint a Skyfall.

Köszönöm és sok sikert az Eurovíziós Dalfesztiválon!
Nos, kérlek kérd meg a barátaid és azok külföldi barátait a facebookon, hogy szavazzanak Bonnie Tylerre, mert sajnos a britek nem szavazhatnak. Ha-ha :)

__________________________________________________________


Bonnie Tyler május 18-án lép szinapdra a dalfesztivál döntőjében.

Rocks and Honey című albuma Európa egyes országaiban már március 8-án megjelent. Nagy Britanniában május 6-án, az USÁ-ban május 14-én kerül kiadásra. 
Live and Lost in France CD+DVD megjelenés: május 10.
Bővebben: ROCKS AND HONEY


Megjegyzések