A So So Gay LMBT (Leszbikus, Meleg, Biszexuális és Transznemű) weboldal egy igen jó értékelést készített Bonnie Tyler legújabb albumáról. Az 5 csillagos értékelés itt olvasható magyarul.
Attól függetlenül, hogy Ő képviseli május 18-án az Egyesült
Királyságot az Eurovíziós Dalfesztiválon Malmőben,a 2013-as év igen jelentős a
brit rock legenda számára, aki a Total Eclipse of the Heart és a Holding Out
for a Hero című slágereivel aratta legnagyobb sikerét a nyolcvanas években.
Legújabb albumát Nasvilleben készítette David Huff segítségével. Az album
elkészülte után Bonnie Tylert választották az idei Eurovízió képviselőjének. Ez
minden bizonnyal szerencse Tyler számára, az énekesnőt a 80-as évek óta nem
látott médiaérdeklődés övezi.
A Rocks and Honey minden bizonnyal csalódást okoz majd
egyeseknek, akik epikus Jim Steinman dalokra számítanak. Ehelyett egy átfogó,
művészi country-rock stílusú albumot kapnak, amely visszatér a gyökerekhez, az énekesnő
70-es évekbeli időszakához. Az album nyitó dala rögtön egy bummal kezdődik, a
This is Gonne Hurt egy jó kis régimódi rock dal.
Egy kemény rock alapú bevezető után a himnusz szerű Sunshine
következik. Könnyed, szinte nyárias érzésekkel teli dal, amelyben egy nő
felfedezi a boldogságot a maga „napfényében”.
Bár a történet alapvetően inkább szomorú, Ő elhatározza , hogy az életét
napfényben éli, így a dal pozitív csengésűnek hat. Könnyed hangzás a
nyitódalhoz képest és fülbemászó kórus, amelyet ellenállhatatlanul dúdolni kezd
az ember. Ez a dal a nyár pillanatait
idézi és egy üveg sört.
Következik a Believe in Me, amit az elmúlt hónapokban már
biztos hallott mindenki, vagy Graham
Norton TV és rádió műsorában vagy a This
Morning műsorban a BBC-n vagy bárhol.
Ebben az esetben a fülbemászó dallamokkal és átkötésekkel, szelíd
hangzással és szárnyaló vonósokkal hallhatták. Az album verzió tartalmasabb,
mint az Eurovíziós változat, amelyben a második verse rövidebb. A teljes verzióban
a kórus kellemesebb. Az átkötés pedig („mit fogsz csinálni, ha a hajó süllyed”
vagy „amikor segítségért nyúlsz de nincs senki”) mi más lehetne, mint
dicsőséges?
Innentől kezdve pedig minden egy kellemes country vonalon
folyik tovább. A What You Need from Me egy lágy duett Vince Gillel, lágy
ütemekkel és akusztikus gitárral. A témája
egy kudarca ítélt kapcsolat. Ennek ellenére lágy hangzás és gyengéd
vokál hallható. A két művész hangja együtt és ez a sóvárgó érzés együtt Dolly
Parton korai korszakát idézi.
Az album ötödik dala a Crying olyan, mint ha Shania Twain
Woman in Me című dalát hallanánk, teljesen pozitív értelemben. Ismét egy dal
egy rosszul működő kapcsolatról. Bonnie
Tyler védjegyévé vált karcos hangja itt érezhető igazán. Az előadásmódnak köszönhetően a dalban
hallható érzelmi intenzitás teljes mértékben hihető.
Tovább hallgatva country hatás és hangulat keveredik újra. A
Little Superstar egy újabb himnusz olyan érzésekkel, mint a Sunshine. A zongora intro úgy hangzik, mint a The Script
együttes egyik slágerének bevezetője. Ettől a ponttól kezdve határozottan
felrázza a tempót a Flat ont he Floor
című dal, gitár riffekkel és reszelős, csikorgó hozzáállással olyan, mint több,
tipikus Bonnie Tyler dal. Ez elvezet minket a kiemelkedő balladához, az All I
Ever Wanted-hez. Ha szükséged van egy igazi power balladára, akkor itt
van. A csodálatosan megírt szöveg egy
egy lenyűgöző élményről mesél. Ez egy
tökéletes popdal és elgondolkodtat, hogy vajon lehet olyan jó, mint az
Eurovíziós dal, a Believe in Me?
Miután az All I Ever Wanted szédítő magasságba repíti a
hallgatót, nem lenne könnyű elveszíteni a lendületet, de a Rocks and Honey fenntartja az érdeklődést egész könnyedén.
A Stubborn egy kellemes hangulatú, könnyű
ballada.
Kockázatos lenne túl sokat használni a himnusz kifejezést,
azonban a Love is the Knife című dalra szintén igaz. Erős ütemek, erős vokál és érett dalszerző. „Volt egy törhetetlen szenvedélyünk / Két
szív még soha nem volt ilyen közel / De most
a hegek félreismerhetetlenek” – ez olyan intenzitással és hatalommal
bír, hogy csak egy bevált és világi énekes adhatja elő így. Ez ismét az a fajta dal, amelyben kifejezetten
jól érvényesül Bonnie Tyler védjegye.
A Rocks and Honey egyetlen potenciálisan gyenge láncszeme az album
vége felé hallható Mom című dal. Ez talán azért van, mert pont az ál-gospel
rock Lord Help Me és a vidám countrydal, a You Try közé került., amely hitről,
erőről szól, és hogy kövessük az álmainkat.
A You Try kissé giccses és
közhelyes de így is csodálatos, köszönhetően lelkesítő gospel kórusnak, amely
valóságos különítményként ügyesen támogatják a háttérből Bonnie Tylert és a
kezükkel tapsolják az ütemet.
Összességében a Rocks and Honey teljesen szembeszállt az
elvárásainkkal. Sok dal nevetségesen fülbemászó vagy csodálatosan könnyű
hallgatni . A szilárd vokális bátorságot az erős dalszerzők és a kiváló zenei
rendezés támogatja. Talán még hozzáteszem, hogy nem lehetünk elég boldogok,
hogy Bonnie Tyler képviseli az Egyesült Királyságot az Eurovíziós
Dalfesztiválon és nem csak az a tény, hogy
csodálatos önmagában, hanem tény, hogy az új, countryval átitatott
albuma is nagy figyelmet kap. Megéri
hallgatni!
Ének: *****
Dalszerző: *****
Produkció: *****
Összhang: ****
Összességében: *****
Összefoglaló: A Rocks and Honey kiemelkedően hallgatható
keveréke a rock és a country zenének , amely megmutatja , hogy Tyler hangja még mindig a
legjobb. Az album üde, kellemes és
letisztult.
Bonnie Tyler továbbá a Gay Time Magazinban is helyet kapott két oldalon. A magazinban Eurovíziós blokk található. Interjú olvasható Bonnie Tylerrel, Graham Nortonnal és az 1997-es brit győztessel. A címlapon pedig a 2011-es Nagy Britanniát képviselő Blue együttes egyik biszexualitását nyíltan felvállaló Duncan James pózol meglehetősen erotikusan.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése